Fotogalerie 


Naše úterý, 20.2. : nejdřív jsme si zahráli na Popelku a přebírali hromadu příkladů, ze kterých jsme si museli vybrat příklad se správným výsledkem. V českém jazyce  jsme ve skupinkách procvičovali slova, ve kterých píšeme Z x S nebo Ž x Š a seznámili s tím ostatní spolužáky ve třídě. Poslední hodinu jsme si povídali o povoláních a pantomimou  předváděli, čím bychom se chtěli stát. A tak tady sedí budoucí manažeři, profesoři, inženýři, fotbalisté, řidiči a nechybí ani zpěvačky, kadeřnice, prodavačky a malířky:-)

Naše první bruslení, šlo to parádně!  Někteří bruslili tak rychle, že jsem je nestihla ani vyfotit. Příště budou další fotky:-)

Hned po jarních prázdninách jsme si vytvořili skupinky, které budou spolu pracovat vždy celý týden. Tentokrát si děti mohly vybrat, s kým skupinku vytvoří a hned se pustily do práce. Ve středu jsme si celý den povídali o masopustu. Pracovali jsme s textem, prezentovali ostatním, odpovídali na otázky, doplňovali slova i počítali příklady. Nechybělo ani vyrábění. 

Tento týden se budeme věnovat seznamování. Dnes se k tomu přidalo vyrábění masek a povídání o masopustu.

Ve středu 31.ledna jsme zakončili den rozdáváním vysvědčení (moc děkujeme za dárečky!) a ve čtvrtek 1.února jsme jeli do brněnského divadla Radost jako krásné zakončení 1. pololetí. Čekalo nás dvouhodinové představení Ronja, dcera loupežníka. Sice jsme si museli přivstat, ale stálo to za to! Představení jsme si užili a moc děkujeme panu řidiči Michalu Molentovi za perfektní jízdu s full servisem (pohádka cestou tam i zpět) !:o) Však oni vám doma děti povědí, měli plno zážitků nejen z představení! :o) Zakončení se nám prostě povedlo!

Ve středu 31.1. jsme si četli bajku "Lev a myš". Při práci s tímto příběhem jsme si potom zopakovali tvrdé i měkké souhlásky i hlásky uprostřed i na konci slova. Zahráli jsme si divadlo a nakonec dostaly děti největší úkol : z přečtené bajky vytvořit komiks. Pracovaly opravdu usilovně a s nadšením a dílo se jim opravdu podařilo:-)

Ve čtvrtek 25.1.a v pátek 26.1. jsme se prostřídali v SVČ a zúčastnili se výukového programu "I já mám 5 smyslů". Děti si všechny své smysly na vlastní kůži vyzkoušely a celý program si užily. Všem se nám to moc líbilo a už se těšíme na další akce.

Čtvrtek 25.1. byl ve znamení drahých kamenů. Eliška s Adriankou nám donesly kameny na ukázku a my jsme se potom o několika z nich učili. Víme tedy jak vypadá a k čemu se používá křišťál, smaragd, citrín a růženín. Moc nás to bavilo, takže to určitě nebyla poslední hodina s  kameny:-)

Projekt finanční gramotnost jsme si vyzkoušeli ve 2.A v úterý 24.ledna v praxi. Narazili jsme totiž s dětmi na to, co si můžou koupit za 100Kč v obchodě, za kolik korun se dá pořídit svačina pro 1 , co koupit, pro víc osob za méně peněz, jestli se nají více z 1 buchty nebo 6 rohlíků při stejné ceně a zda je výhodnější si pro rodinu koupit jednotlivé buchty/zákusek v obchodě, nebo koupit suroviny a upéct doma.. Máme v sešitě recept na hrníčkovou buchtu, Vyzkoušeli jsme si napsat i popis pracovního postupu, stali jsme se na chvilku cukráři a pomáhali při tvorbě buchty a samozřejmě jsme i ochutnali a nezapomněli jsme podělit a dát ochutnat ostatním pracovníkům ve škole. Ve dvojicích jsme jim pyšně nesli na talířku, co jsme během 1,5 vyučovací hodiny vytvořili :o) Na závěr jsme zkoušeli odhadnout a spočítat, kolik kousků z 1 plechu bychom nakrájeli, kolik asi stojí 1 zákusek v cukrárně a kolik nás vyšel 1 kousek. Podle receptů v sešitech si určitě můžete vyzkoušet oba moučníky vyrobit i doma!

V úterý jsme si povídali o orgánech lidského těla, přiřazovali obrázky a zjišťovali informace potřebné k vyplnění pracovního listu. Nechyběla ani jógová chvilka na protažení:-)

Jsme odborníci na  zdravé a nezdravé potraviny:-)

Učíme se geometrické tvary:-)

V češtině jsme se ve 2.A i 2.B seznámili s novým učivem - kořen slova a slova příbuzná. Paní učitelky nám to názorně vysvětlili na stromu:o)

Projekt Nemoci, viry, bakterie 

Každý byl už nemocný,  proto jsme zvládli vyjmenovat několik příznaků, co nemoci jako chřipku nebo angínu provázejí, ale co si představit pod nemocemi jako zarděnky, tetanus, spála jsme moc netušili. Několik vyučovacích hodin jsme věnovali tomuto zajímavému tématu. Pustili jsme si film Byl jednou jeden život o očkování a vyvrátili jsme teorii, že spála má společného něco se spálením. Máme vyplněnou přehlednou tabulku s nemocemi a jejich příznaky, také umíme rozlišit nemoc a úraz, víme, proč je důležité očkování a nakonec jsme si viry a bakterie sami vytvořili (naštěstí jen na papír :o)


Od ledna jsme se konečně dočkali klasických hodin tělocviku. V sokolovně využíváme různého nářadí a paní učitelka je překvapená, jak nám to jde .o) Během dvou týdnů jsme zvládli kotoul vpřed i vzad, skoky na trampolíně a přes švihadlo a překážkovou dráhu. Nejprve se zahřejeme honičkou, uděláme rozcvičku a jdeme na to. Žáci jsou velmi disciplinovaní a pokud to vyžaduje cvičení, čekají pěkně, až na ně vyjde řada. :o)

Ve středu 10.1. jsme si celý den povídali o želvách. Četli jsme, psali, počítali a vyráběli. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých informací. Děti byly opravdu moc šikovné:-)

Žáci vytvořili v pracovních činnostech krásná blahopřání k novému roku, každé je originální!

Po Vánocích jsme si formou skupinové práce a hry zopakovali tvrdé a a měkké souhlásky a abecedu. O přestávce potom kluci zkoušeli postavit co nejvyšší věž z kostek. nakonec se to podařilo:-)

Po  Vánocích jsme si v matematice zkusili, jak se pracuje s různými druhy metrů. Děkuji moc rodičům za zapůjčení měřidel, moc jsme si to užili! Žáci zkoušeli měřit hned ráno, jak přišli do třídy, skoro jim nestačila přestávka! Měřili jsme a zapisovali jsme do sešitů míry hlavně v centimetrech, ale řekli jsme si i o jiných jednotkách. Společně jsme vymysleli spoustu věcí, které se dají změřit metrem. Měřili jsme sebe a různé předměty ve třídě, to ale taky vyžadovalo spolupráci minimálně ve dvojici, která přišla automaticky! :o) A prakticky jsme si vyzkoušeli, že obvod hlavy či zápěstí se lépe měří krejčovským metrem než skládacím či svinovacím.. Dokonce už umíme i míry sčítat a odčítat!

Chystani dobrot na čtvrteční odpolední tvoření s rodiči proběhlo ve třídě 2.A "sladce" a ve 2.B "slaně". Moc děkujeme rodičům za pomoc s koupenim a donesenim surovin! Moc děkuji mamince Zuzanky a Martina za velkou pomoc při pečení perníčků a tvoření z marcipánu. Doufáme, že jste si i odpoledne s dětmi  ve škole užili, stejně jako my dopoledne ;-)
V matematice jsme si vytvořili obchod-papírnictví a každý si mohl za 100kc koupit, co chtěl, musel si spočítat sám, kolik by mu paní prodavačka vrátila peněz. Počítali jsme si nákup i na tabulkách a využívali jsme i závorek při koupi 3 různých věci.. 

V prvouce jsme si ve 2.A vyrobili lapbook s druhy zeleniny, pracovali jsme ve skupinkách po 3 (jedna byla po 4). Práci jsme si nakonec sami zhodnotili, všichni si ve skupině práci dobře rozdělili, dokázali se domluvit. Krásný byl názor, že bez kamarádů ve skupině by jeden práci určitě nedokončil. :o) Také byli žáci kritičtí a uznali, že byl ve třídě hluk, který byl způsobený tím, že se bavili ve skupince i o jiných věcech, než se týkalo výuky. I tak se podařilo všem skupinám skončit téměř stejně. Výsledkem práce dětí byl složený a vybarvený lapbook během 1 vyučovací hodiny, který se hodil hned jako pomůcka na vyplnění cvičení v pracovním sešitu.  Dobrá práce!

Pondělí 23.10. a náš tandem z geometrie i pro rodiče. Moc jsme si ho užili! Zopakovali jsme si, co jsou úsečky (nejen na pastelkách),  jak se značí body na úsečce, naučili jsme se, co je přímka a vyzkoušeli jsme si na švihadlech svými těly vyznačit body, které na úsečce leží/neleží, vytvořili jsme ze švihadel čáru přímou, křivou, lomenou. Všechny znalosti jsme využili při rýsovaní do pracovního sešitu i krásných pavučin. Před rýsovaním jsme stihli procvičit prsty s písničkou o pavoučkovi. 

Ve středu 18.10. jsme měli tandem na téma "Ovoce". Nejenom, že jsme třídili ovoce podle druhu a krásně psali do sešitu. My jsme měli i ochutnávku, při které jsme hádali, co jíme a navíc jsme se naučili i názvy not, vytleskávat rytmus podle not a umíme na písničku "Měla babka" zatancovat mazurku!

12.10. Jsme se loučili s naším spolužákem Andriim z 2.B. Rodičům i dětem moc děkujeme za přípravu oslavy, výborné občerstvení a atmosféru. Každý dostal od Andriiho přívěšek - ručně háčkované srdíčko od jeho maminky. Naše třídy si Andrii připomene při každém otevření knížek s našimi podpisy. Moc jsme si to užili! Děkujeme!

12.10. Dnes jsme se učili rýsovat - rýsovali jsme úsečky a jak vidíte, chtělo to pekelné soustředění:-) Koukněte také na zápis slovní úlohy, už toho zvládáme psát opravdu hodně! A co teprve prvouka! Víme prostě úplně všechno:-)

© 2023 Všechna práva vyhrazena
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky